間違いやすい

ESL(English as a Second Language)Studentsが陥りやすい、代表的な英語のミスがあります。日本人のみならず、世界各地で英語を学ぶ人が大勢いますが、間違いやすい文法上のミスは似たり寄ったりなんですね~。その代表例が以下の10文↓

1. We cleaned all the kitchen while our parents were out to dinner.

2. If I'm stressed out about something, I tend to have problem to fall asleep.

3. One of the most important issue is the lack of parking spaces at the local mall.

4. If you don't mind, I'd prefer leave early tomorrow.

5. Do you have a few minutes to discuss about this project?

6. The survey we performed recently showed that most of customers are satisfied.

7. Although I've known him for a while, I still can't believe how much stubborn he is.

8. This is a very simple procedure. It will take less of ten minutes.

9. I've loved classical music ever since I was child.

10. Would you like to take part of this activity?

各文に、文法上大きなミスがあります。今も、タイプしながら違和感あるわ~… 
これに気付けたら、上級者です。
英語を文法的に学ぶ必要のない人は、「そんなの気にしなくても全然平気~」って言うだろうな。でも…それは勝手に自分たちが英語力の低さを正当化しているだけで、平気な場合と、そうでない場合がありますからね~ 
10番は特に「ん???」ってなる。
簡単なのが3,5,8,9番かな。1,2,6番は難しいようです。確かにややこしい問題かも。

さて、先日、当教室の高校生たちに解かせましたが、6割正解しておりました。えらい! みんなかなり苦戦しておりましたが、意外に簡単なミスだったりして拍子抜けしておりました。
そんなものよ~
今夜も高校生クラスで解説したいと思います。

by ecc_nagai | 2016-06-16 16:03 | English:英語